Zamierzasz sprzedać swoje mieszkanie, dom lub inny rodzaj nieruchomości, jednak nie wiesz, jak napisać i sformułować ogłoszenie, które przyciągnie uwagę odbiorców, wzbudzi ich zainteresowanie, a następnie zachęci ich do kontaktu z Tobą?
Sprawdź ten krótki i kompleksowy poradnik, w którym przeprowadzę Cię przez cały proces tworzenia skutecznego ogłoszenia – krok po kroku.
Co powinno zawierać ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości?
Każdą tego typu treść można podzielić na 3 podstawowe obszary:
- Tytuł oraz zdjęcie główne, czyli to, co będzie widział Twój odbiorca na liście ogłoszeń – na długo zanim zdecyduje się kliknąć i zapoznać z dalszą zawartością.
- Treść właściwa (szczegóły ogłoszenia), czyli wszelkie kluczowe informacje na temat sprzedawanej przez Ciebie nieruchomości.
- Galeria zdjęć (może być w towarzystwie filmu), czyli pokazanie tego, jak Twój dom lub mieszkanie prezentuje się w rzeczywistości.
Jak napisać tytuł ogłoszenia dotyczącego sprzedaży nieruchomości?
Rozpoczynając prace nad tytułem Twojego ogłoszenia, koniecznie weź pod uwagę to, o czym wspomniałem na początku tego artykułu.
Otóż, tytuł wraz ze zdjęciem stanowią podstawowe elementy, które potrafią zdecydować o tym, czy odbiorcy w ogóle rozważą zapoznanie się z Twoją ofertą. Właśnie dlatego powinny być interesujące, wyróżniać się na tle innych tego typu anonsów, a co za tym idzie – przyciągać uwagę.
Idealny tytuł powinien łączyć w sobie 2 rzeczy:
- Po pierwsze – wskazywać konkretną zaletę, która odróżnia się od konkurencji, a przede wszystkim – jest atrakcyjna dla potencjalnego klienta. W tej roli doskonale sprawdzi się np. informacja o wyjątkowej lokalizacji, wyposażeniu, stylu, a nawet cenie.
- Po drugie – zawierać informacje, które pozwalają na łatwą identyfikację danej nieruchomości. Może to być typ budynku, adres, metraż, jak i wiele innych. Ważne, aby w tym miejscu unikać ogólników, które da się przypisać do wielu ogłoszeń jednocześnie.
Jak napisać treść ogłoszenia sprzedaży nieruchomości?
Gdy uda Ci się odrobić pierwszą pracę domową (czytaj: stworzyć chwytliwy tytuł) – pora na zaopiekowanie się obszarem, z którym potencjalni klienci spotkają się tuż po kliknięciu w Twoje ogłoszenie.
Miej na względzie, że dla osoby, która ma wydać kilkaset tysięcy lub grubo ponad milion złotych – w pierwszej kolejności liczą się konkretny. W związku z tym, w swoim ogłoszeniu umieść wszelkie niezbędne informacje na temat sprzedawanej przez Ciebie nieruchomości.
- Zaproponuj cenę: w końcu bez tego “ani rusz” 😉.
- Podaj jej lokalizację: może to być konkretny adres, dzielnica albo miasto. Ten aspekt zależy przede wszystkim od tego, do jakiej klienteli kierujesz ofertę. Nie zapomnij również wspomnieć o okolicy oraz dostępnej infrastrukturze (np. bliskości szkół, przystanków, parkingów, terenów zielonych, sklepów itp.).
- Opisz jej parametry, czyli: rok budowy, metraż, rodzaj budynku, użyte technologie, rodzaj ogrzewania, dostęp do mediów oraz stan techniczny.
- Określ kwestie prawne i administracyjne, czyli: formę własności, koszty utrzymania, czynsze, podatki, ewentualną hipotekę itp.
Musisz przyznać, że takie “suche” informacje są ważne, jednak trudno oczekiwać, że będą na tyle skuteczne, aby szybko i sprawnie sprzedać Twoją nieruchomości.
Aby to zrobić – potrzeba czegoś więcej, a konkretnie – musisz stworzyć treść, która przemówi do wyobraźni Twoich odbiorców, pokaże im kluczowe atuty, a co za tym idzie – wywoła poczucie, że dana nieruchomość musi stać się ich własnością.
Co zrobić, aby zawartość ogłoszenia doprowadziła do szybkiej sprzedaży Twojej nieruchomości?
W tym aspekcie możesz skorzystać z kilku znanych formuł copywriterskich takich, jak: AIDA, PAS, BAB, czy wreszcie Cecha-Zaleta-Korzyść. Osobiście uważam, że doskonałym rozwiązaniem będzie zastosowanie tzw. języka korzyści. Jest to formułowanie treści ogłoszenia w taki sposób, aby jasno wskazywało na to, co zyska Twój odbiorca, jeśli zdecyduje się na zakup danego mieszkania, domu lub innego budynku.
Jak język korzyści sprawdzi się w Twoim ogłoszeniu?
Poniżej znajdziesz kilka pomysłów. Pamiętaj, że to tylko przykłady, które można mnożyć praktycznie w nieskończoność. Jednak zawsze musisz je dopasować do faktycznego stanu, jak i innych parametrów Twojej nieruchomości!
- Zamiast pisać “doskonała lokalizacja” – możesz napisać “5 minut spacerem do centrum, szkoły lub pracy”.
- Zamiast “mieszkanie po remoncie” – możesz napisać “dostępne od ręki i gotowe do zamieszkania w 3 dni”.
- Zamiast “bliskość terenów zielonych” – możesz napisać “oddychaj czystym powietrzem przez cały rok”.
- Zamiast “idealne pod wynajem” – możesz napisać “pewna inwestycja, która zwróci się z 10 lat”
I tak dalej, i tak dalej 😉.
Chcesz mieć pewność, że Twoje ogłoszenie związane ze sprzedażą nieruchomości będzie skuteczne?
Nie masz czasu, chęci lub zwyczajnie “głowy”, aby zająć się tym osobiście? W takim razie pamiętaj, że to zadanie możesz zlecić profesjonalnym copywriterom, którzy specjalizują się w tworzeniu perswazyjnych i bardzo skutecznych tekstów do ofert sprzedażowych. Jeśli interesuje Cię, ile to kosztuje, a przede wszystkim, co dzięki temu zyskasz – koniecznie odwiedź stronę, na której znajdziesz szczegółowy cennik copywriterskich usług.
AUTOR
Mateusz Winkler
Copywriter w MateuszWinkler.pl & CEO w Winklers.pl
Jestem profesjonalnym copywriterem i marketingowcem “z krwi i kości”. Pomagam właścicielom i managerom firm, marketerom, agencjom reklamowym oraz wszystkimi osobom, które chcą rozwijać biznes i zarabiać więcej. Doradzam i tworzę dla nich teksty, które pomagają w komunikacji, budowaniu marek, pozycjonowaniu stron, a przede wszystkim zwiększaniu sprzedaży.